Meer resultaten in uw bedrijfAls u een bedrijf heeft wilt u altijd goede resultaten halen en dat het steeds een beetje beter gaat met het bedrijf. Hiervoor is een handig concept bedacht namelijk KPI’s. KPI betekent Kritieke presentatie en indicatoren. Als u ook wilt beginnen met het vaststellen van uw Kritieke Prestatie Indicatoren is dit waarschijnlijk handig voor u. met de KPI kan je doelstellingen maken voor je bedrijf of onderneming makkelijk analyseren.
Wat gaat er vooraf aan de KPI’s?Het bepalen van de KPI’s is geen taakje dat je binnen een dag af hebt. Je kan namelijk niet naar prestaties gaan kijken als je geen duidelijke doelstelling hebt gesteld. Een gemiddelde organisatie heeft doelstelling voor op de korte en lange termijn. Een KPI is eigenlijk een hulpmiddel om de voortgang van de resultaten te meten, door deze techniek kan je snel en makkelijk zien of je de doelstelling hebt gehaald of niet. Bij ieder bedrijf zijn er natuurlijk andere doelstellingen en KPI’s die centraal staan, je pakt alleen de genen die het beste bij jou onderneming of bedrijf passen. Zodra u de KPI gaat meten zal u een aantal voordelen opdoen zoals; de aandacht ligt gefocust op alleen de hoofdzaak en u kunt de prestaties van een afdeling in een oogopslag zien hierdoor gaat er uiteindelijk minder tijd in zitten. KPI’s in de online marketingOp het gebied van online marketing zijn veel KPI’s zo vanzelfsprekend geworden om te meten dat deze bijna bekend zijn onder alle marketeers. Ook zijn er tal van marketingtools waarmee de KPI’s uitvoerig zijn te meten. Zo worden er vaak metingen gedaan van bijvoorbeeld door klik cijfers; Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld het aantal lezers van een blog dat doorklikt op een link in de tekst, of het aantal gebruikers dat op een productadvertentie klikt en vervolgens doorklikt naar andere pagina’s. Ook het aantal terugkerende gebruikers worden vaker gemeten door sites. Of wat dacht je van het aantal bezoekers van jouw website die jouw producten in de aanbieding kopen? Zo zijn er nog een hele hoop andere variabelen waarmee je de ontwikkeling van jouw online marketing volledig inzichtelijk maakt. |
https://cursosmarketingonline.net/het-vaststellen-van-uw-kritieke-prestatie-indicatoren/ |
